info vedr. COVID19 – forlænget

I dag meddelte regeringen at lukningen er forlænget til ‪d. 13-04-20‬. Dette betyder at Svømmehallen fortsat vil være lukket frem til og med ‪d. 13-04-20.‬ Bestyrelsen følger nøje udviklingen og om der kommer ændringer af myndighedernes anvisninger.

Vi beklager ulejligheden og glæder os til at se jer i vandet igen.

Med venlig Hilsen
Bestyrelsen

Tilmelding til DIVING ALS 2020

Poseidon-Als invitere til eventet Diving Als 2020 i weekenden uge 33, fra Fredag d. 14 august til Søndag d. 16 august 2020. Konceptet er at skabe et fællesskab for glade aktive dykkere, på tværs af klubber og uddannelser. Det er ikke-kommercielt og skal derfor ikke skabe et overskud, ligesom arrangørerne ikke får løn.

Der vil være indkvartering på Nordals Idrætscenter i Nordborg med overnatning for 63 dykkere. Overnatningen er fordelt over sovesal og 2-personers hotelværelser med eget bad og toilet, disse koster naturligvis lidt ekstra. Alle pladser sælges efter først til mølle princippet og der vil blive oprettet venteliste så snart der udsolgt. Står du derfor senere og bliver forhindret i at deltage, bedes du henvende dig til os, så vi kan omfordele din billet til første på ventelisten!

Farvandet rundt om Als er fyldt med vrag og for dem der har lyst til det, er der også gode muligheder for naturdyk fra stand eller båd.

Programmet for eventet

Programmet for hele eventet ser foreløbigt sådan ud, ændringer kan forekomme og vil blive annonceret til morgenmad, i en lukket facebook gruppe og evt på email:

Fredag 14. August

12:00 – Indkvartering muligt på Nordals Idrætscenter
14:00 – Dykning på FRI ved hardeshøj eller stranddyk
19:00 – Fællesspisning ved Nordals Idrætscenter

Lørdag 15. August

07:00 – Fælles Morgenmad buffet og madpakke udleveres
08:00 – Afgang mod dykkermål omkring Als
19:00 – Fællesspisning ved Nordals Idrætscenter

Søndag 16. August

07:00 – Fælles Morgenmad buffet og madpakke udleveres
08:00 – Afgang mod dykkermål omkring Als
16:00 – Tak for denne gang!

Både

Vi har som arrangører fået ne super opbakning og fået arrangeret således der både nok til 63 Dykkere. Der skal derfor lyde en kæmpe tak til de klubber og private personer, som støtter op omkring eventet og har stillet deres båd til rådighed til Diving Als 2020.

Der skal derfor lyde en kæmpe tak til:

  • Dykkerklubben AKTIV, der stiller med 2 RIB 
  • Assens Dykkerklub 
  • Preben Kæseler 
  • Morten Guldberg 
  • Claus Krüger 
  • Dykkerklubben Baracuda 
  • Dykkerklubben Narhvalen 
  • Bent Pedersen

Alle der har tilmeldt båd, vil få fremsendt et specielt link med de pladser, som skal bruges til bådførerne! Det vigtigt disse pladser besættes af folk, som kan sejle båden under eventet!
Har du tilmeldt båd og ikke fået et link, skal du kontakte os hurtigst muligt og få dette udleveret!

Rejsekompressor

Vi forventer der skal fyldes mange flasker på sådan en weekend og det vil derfor være en kæmpe hjælp, hvis folk kan melde ind når man er tilmeldt, om man har mulighed for at medbringe en rejse kompressor. Om den er på benzin eller el er underordnet, vi har rigeligt med muligheder. Så har du selv eller klubben en rejse kompressor du kan medbringe til eventet, så giv Tommy besked efter tilmelding

Deltagerkrav

For at kunne deltage i Diving Als 2020 Event skal du naturligvis opfylde følgende krav:

  • Du skal have et gyldigt dykkercertifikat
  • Du skal have en dykkerforsikring (DSF medlem, DAN eller lign)
  • Vi anbefaler du har en gyldig lægeerklæring

Priser

For deltage i arrangementet skal du bestille en plads og vi tilbyder 2 typer billetter. Overnatter du i sovesal, skal du selv medbringe sengelinned og sovepose/dyne.

ENDELIG PRISER:
– Overnatning i en sovesal á 10-12 pladser: 2.100 DKK (39 pladser)
– Overnatning i delt 2 personers hotelværelse med seperate senge, eget bad og toilet på værelset: 2.600 DKK (24 pladser)

Priserne er inklusiv: Overnatning, Morgenmad Lør/Søn, en lækker madpakke Lør/Søn, aftensmad Fre/Lør inkl. en øl/vand til maden (ekstra kan købes til gode priser), Luftfyldning, bådture, masser af dykning og godt selskab!

OBS: Der kan kun leveres alm luft på eventet!

Tilmelding

Tilmelding Åbner 29.03.2020 kl 10:00 ! Man kan først tilmelde sig på dette tidspunkt!

Bemærk venligst: Man kan kun vil kunne lægge 1 plads i kurven ad gangen og maks betale for 2 på hver bestilling

For at tilmelde en deltager skal du oplyse følgende informationer på ALLE deltagere du tilmelder:


  • Navn
  • E-mail
  • Mobilnummer (tillad gerne vi kan sende dig SMS om vigtige informationer)
  • Dykker Kvalifikation (max dybde)
  • Evt DSF medlemsnummer
  • Evt Dykkerklub (Så vi kan sæt jer sammen)
  • Nærmeste Kontaktperson: NAVN og Telefonnummer, skulle der opstå behov for at kontakte dem!

Venteliste

Vi forventer der vil være rift om pladserne og så snart alle pladser er afsat, vil der blive en venteliste tilgængelig. Når man skriver sig op til venteliste, skal man fortsat vælge om man ønsker en sovesal plads eller en Hotelværelse-plads, men man vil stå i kø til begge typer pladser. Bliver der en plads fri, vil den første på ventelisten få denne tilbudt og have 48 timer til at tilmelde sig endeligt, inden den næste på ventelisten får denne tilbudt.

Skulle en plads af en anden type end den man har valgt blive ledig, vil man også blive tilbud denne. Ønsker man at modtage denne, vil man blive bedt om at skrive sig op på ny og denne vil så overtage ens tidligere plads på ventelisten.

Sponsorer af Diving Als 2020

Diving Als 2020 STATUS

Kære alle dykkere

Vi har fået en del flere både tilmeld til DIVING ALS 2020 og kan nu tilbyde plads til 63 glade dykkere i alt. Der skal lyde en kæmpe tak til de klubber og private der støtter op omkring Eventet og stiller deres både til rådighed for alle, så vi kan få en fantastisk weekend med dykning rundt om Als. 

Der skal derfor lyde en tak til:

  • Dykkerklubben AKTIV, der stiller med 2 RIB 
  • Assens Dykkerklub 
  • Preben Kæseler 
  • Morten Guldberg 
  • Claus Krüger 
  • Dykkerklubben Baracuda 
  • Dykkerklubben Narhvalen 
  • Bent Pedersen

Planen var at vi ville have annonceret åbning af tilmelding om 14 dage, i mellemtiden har COVID-19 indtaget Europa og Danmark. Vi afventer derfor lige 14 dage yderligere, inden vi endeligt kan annoncere datoen for hvornår vi åbner for op for tilmeldingerne til vores længe ventet Dykker Event.

Invitation til Skawtræf 2020

Kære dykkervenner

I anledningen af dette års dykkertræf inviteres du/i hermed til Skawtræf (dykkertræf i pinsen). Det vil glæde os at se dig/jer til et uforglemmeligt pinsetræf. Vi har selvfølgelig sendt en anmodning til vejrguderne om godt vejr, og de er kommet retur med at de vil forsøge at holde hånden over os – nøjagtig som de gjorde det sidste år. Derudover vil forplejningen være i top, stemningen vil være god og musikken vil til tider være høj.

Det vil sige at du skal sætte kryds i din kalender fra fredag d. 29. maj til mandag d. 1. juni, for her står den på kanon dykning, god mad, kammeratligt selskab og festlig stemning i Skawdyks lokaler på Chr. X’s Vej 39, 9990 Skagen.

Det eneste der nu mangler er at du klikker ind på nedenstående link og tilmelder dig – så skal vi nok sørge for at “leverer” varen, nøjagtig som vi plejer.

Vedhæftet kan du finde den officielle invitation som også er lagt ud på nettet – her er lidt forskellig information som kan være til gavn forud for træffet.

Skulle du stå og have brug for lidt yderligere information skal du være mere end velkommen til at kontakte klubbens formand Thomas Jørgensen på tlf.: 21791680 – kan også fanges over Messenger via Facebook.

Vi håber på at se dig og dine klubkammerater, mænd, koner og unger til en rigtig hyggelig weekend i dykningens og hyggens tegn.

Indkaldelse til Generalforsamling

Generalforsamling i Dykkerklubben Poseidon Als.
D. 18-02-20 kl. 19.00
Afholdes i klubhuset. Færgevej 70, 6430 Nordborg

§ 8.
Gruppens bestyrelse består af en formand, næstformand, kasserer, sekretær, 2 bestyrelsesmedlemmer. Bestyrelsen vælges for 2 år af gangen på den ordinære generalforsamling. Der vælges endvidere 2 suppleanter på generalforsamlingen. Formanden repræsenterer gruppen i Dansk Sportsdykker Forbund’s repræsentantskab.

Formand og kasserer vælges direkte af generalforsamlingen
Formand og 2 bestyrelsesmedlemmer vælges i lige år.
Kasserer og 2 bestyrelsesmedlemmer vælges i ulige år.

Efter generalforsamlingen konstituerer bestyrelsen sig under ledelse af formanden og vælger næstformand og sekretær.

Ved formands udtræden overtages posten af næstformand, hvis post konstitueres.
Ved kasserers udtræden indkaldes til ekstraordinær revision og ekstraordinær generalforsamling.

Suppleanter vælges for et år af gangen.

Valg således:

FormandThomas Evald På valg (modtager genvalg)
Næstformand Frank H. Pedersen Ikke på valg
Kasserer Line Tranum HøstIkke på valg
Sekretær Jørn LarsenPå valg (modtager genvalg)
Bestyrelsesmedlem 1Poul Evald På valg (modtager genvalg)
Bestyrelsesmedlem 2 Ken Roager PaulsenIkke på valg
1 Suppleant Kenn Sønder JensenPå valg (modtager ikke genvalg)
2 Suppleant Flemming Damsø PetersenPå valg (modtager genvalg)

§ 9.
Det påhviler bestyrelsen at holde Dansk Sportsdykker Forbund underrettet om enhver til- og afgang af medlemmer, samt ændringer af gruppen.

§ 10
Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt i februar måned. Indkaldelsen hertil skal ske med 14 dages varsel og indeholde følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Revideret regnskab forelægges ved kasserer
4. Budget fremlægges med forslag til kontingent
5. Indkomne forslag
6. Valg til bestyrelse samt 2 suppleanter
7. Valg af revisorer
8. Eventuelt.

Indkomne forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 8 dag før generalforsamlingen til teval@webspeed.dk

VEL MØDT

Dato for Diving Als 2020

Poseidon-Als invitere til eventet Diving Als 2020 i weekenden uge 33, fra Fredag d. 14 august til Søndag d. 16 august 2020. Konceptet er at skabe et fællesskab for glade aktive dykkere, på tværs af klubber og uddannelser. Det er ikke-kommercielt og skal derfor ikke skabe et overskud, ligesom arrangørerne ikke får løn.

Der vil være indkvartering på Nordals Idrætscenter i Nordborg med overnatning for op til 74 dykkere. Overnatningen er fordelt over sovesal og 2-personers hotelværelser med eget bad og toilet, disse koster naturligvis lidt ekstra. Alle pladser sælges efter først til mølle princippet og der vil blive oprettet venteliste så snart der udsolgt. Står du derfor senere og bliver forhindret i at deltage, bedes du henvende dig til os, så vi kan omfordele din billet til første på ventelisten!

Farvandet rundt om Als er fyldt med vrag og for dem der har lyst til det, er der også gode muligheder for naturdyk fra stand eller båd.

Programmet for eventet

Programmet for hele eventet ser foreløbigt sådan ud, ændringer kan forekomme og vil blive annonceret til morgenmad, i facebook gruppen og evt på SMS:

Fredag 14. August

12:00 – Indkvartering muligt på Nordals Idrætscenter
14:00 – Dykning på FRI ved hardeshøj eller stranddyk
19:00 – Fællesspisning ved Nordals Idrætscenter

Lørdag 15. August

07:00 – Fælles Morgenmad buffet og madpakke udleveres
08:00 – Afgang mod dykkermål omkring Als
19:00 – Fællesspisning ved Nordals Idrætscenter

Søndag 16. August

07:00 – Fælles Morgenmad buffet og madpakke udleveres
08:00 – Afgang mod dykkermål omkring Als
16:00 – Tak for denne gang!

Både

Vi har som arrangører et kæmpe behov for at I som deltagere hjælpe os med at tage både med, da vi står med 74 dykkere der gerne skal ud og dykke!  Vi håber derfor på, at dem der har en selv, eller kan låne klubbens båd, vil være behjælpelige med dette.

Information der relevant når du medbringer båd:

  • Du bliver betalt 2.00kr/km for kørsel med båden. Dette gælder både frem og tilbage til eventet, samt til og fra evt bådramper! Derudover betales os for evt bro, færge eller lign efter aftale!
  • Er sikret pladser til eventet til bådførere! I får som minimum 2 pladser, men har båden plads til 8 eller flere, får i en ekstra plads (3 i alt). Pladserne skal forsat betales for, de altså kun reserveret.
  • Vi betaler naturligvis bådens benzinforbrug i weekenden, så du har ingen udgifter til dette heller!

Rejsekompressor

Vi forventer der skal fyldes mange flasker på sådan en weekend og det vil derfor være en kæmpe hjælp, hvis folk kan melde ind når man er tilmeldt, om man har mulighed for at medbringe en rejse kompressor. Om den er på benzin eller el er underordnet, vi har rigeligt med muligheder. Så har du selv eller klubben en rejse kompressor du kan medbringe til eventet, så giv Tommy besked efter tilmelding

Deltagerkrav

For at kunne deltage i Diving Als 2020 Event skal du naturligvis opfylde følgende krav:

  • Du skal have et gyldigt dykkercertifikat
  • Du skal have en dykkerforsikring (DSF medlem, DAN eller lign)
  • Vi anbefaler du har en gyldig lægeerklæring

Priser

For deltage i arrangementet skal du bestille en plads og vi tilbyder 2 typer billetter. Overnatter du i sovesal, skal du selv medbringe sengelinned og sovepose/dyne.

Forventet priser

Overnatning i en sovesal á 10-12 pladser: 2.100 DKK (50 pladser)
Overnatning i delt dobbeltværelse med eget bad og toilet på værelset: 2.600 DKK (24 pladser)

Priserne er inklusiv: Overnatning, Morgenmad Lør/Søn, en lækker madpakke Lør/Søn, aftensmad Fre/Lør inkl. en øl/vand til maden (ekstra kan købes til gode priser), Luftfyldning, bådture, masser af dykning og godt selskab!

OBS: Der kan kun leveres alm luft på eventet!

Tilmelding

Tilmelding åbner snarest muligt og vil blive annonceret i god tid, således at alle har en chance for at melde sig til, tilmelding vil ske efter først til mølle online på vores NemTilmeld platform.

Bemærk venligst: Man kan kun vil kunne lægge 1 plads i kurven ad gangen og maks betale for 2 på hver bestilling

For at tilmelde en deltager skal du oplyse følgende informationer på ALLE deltagere du tilmelder:


  • Navn
  • E-mail
  • Mobilnummer (tillad gerne vi kan sende dig SMS om vigtige informationer)
  • Dykker Kvalifikation (max dybde)
  • Evt DSF medlemsnummer
  • Evt Dykkerklub (Så vi kan sæt jer sammen)
  • Nærmeste Kontaktperson: NAVN og Telefonnummer, skulle der opstå behov for at kontakte dem!

Venteliste

Vi forventer der vil være rift om pladserne og så snart alle pladser er afsat, vil der blive en venteliste tilgængelig. Når man skriver sig op til venteliste, skal man fortsat vælge om man ønsker en sovesal plads eller en Hotelværelse-plads, men man vil stå i kø til begge typer pladser. Bliver der en plads fri, vil den første på ventelisten få denne tilbudt og have 48 timer til at tilmelde sig endeligt, inden den næste på ventelisten får denne tilbudt.

Skulle en plads af en anden type end den man har valgt blive ledig, vil man blive bedt om at skrive sig op igen til den anden type plads, hvis man ønsker denne plads.

Dykkercertifikat forår 2020

Drømmer du om et dykkercertifikat? Eller kender du en som drømmer om det? Så starter Poseidon Als (Nordborg) nyt dykkerkursus allerede 13-02-20.

Med en Dykkeruddannelse igennem Dykkerklubben Poseidon Als, bliver du rustet til dykning over alt i verden. Vi ligger stor vægt på at vi har en god kvalitet og høj sikkerhed på uddannelsen, sådan så du trygt kan tage ud og dykke når du er færdig uddannet. Når du har gennemgået kurset vil du være certificeret CMAS 2 eller CMAS 1 dykker. CMAS er en international godkendt organisation, som Dansk Sportsdykker Forbund er medlem af.

Certifikater:

CMAS 1

  • Max dybde 20m.
  • Har en grundlæggende teoretisk.
  • Har en grundlæggende praktisk erfaring.

CMAS 2

  • Max dybde 40m.
  • Har en videregående teoretisk viden.
  • Har en videregående praktisk erfaring.

Optagelses krav til kurset:

  • Man skal være fyldt 14 / 15 år.
  • Havde en lægeattest der er mindre end 5 år gammel (3år for aspiranter over 40 år).
  • For kun at deltage i CMAS 2 delen, skal adgangskravene til CMAS 2 opfyldes.

Optagelses prøve:

Svømmehal:

  • 200m. Svømning uden hjælpemidler og pause.

Priser:

CMAS 1: 2.500kr.
Prisen er inklusiv bøger (E-bog), certifikat, de dyk der er fastlagt i udd. Planen, medlemskab af klubben og DSF året ud.

CMAS 2: 2.000kr.
Prisen er inklusiv bøger (E-bog), certifikat, de dyk der er fastlagt i udd. Planen.

CMAS 1 & 2: 3.800kr. SPAR 700 kr!
Prisen er inklusiv bøger (E-bog), certifikat, de dyk der er fastlagt i udd. Planen, medlemskab af klubben og DSF året ud.

Nødvendigt udstyr

Vi har som dykkerklub ikke mulighed for at have alt udstyr til elever.
Derfor skal du som minimum selv have ABC udstyr (maske, snorkel og finner) med i svømmehallen.
Inden første dyk i åben hav skal du have anskaffet dig dragt, evt løs hætte, handsker og våddragt sko/støvler.
Der er mulighed for at leje følgende af klubben: Flaske, BCD vest, regulator-sæt og Computer. Pris: 1000kr. i leje under kurset.
Spørg altid enten instruktøren eller andre erfarne dykkere til råds inden du købet nyt eller brugt udstyr.

Tilmelding og spørgsmål

Har du yderligere sprøgsmål eller ønsker at tilmelde dig vores kursus, skal du kontakte Thomas Evald, +45 21 64 67 66